duminică, 13 septembrie 2009

Madonna huiduită de români!


Nu am fost prezentă la concertul Madonnei în România, şi nici nu regret că n-am fost. Nu sunt fană şi nu prea m-a interesat sosirea divei în România. Ceea ce nu am înţeles eu, este, legătura dintre genul de muzică cântat de ea şi apelul contra discriminării. Cred că toţi aţi văzut cât tam tam s-a făcut pe această temă. Se pare că . în timpul melodiei „La Isla Bonita”, diva a vrut să îşi impresioneze publicul printr-un mic discurs ( măcar atâta lucru a putut să spună la microfon, că din spusele celor de acolo, tot concertul a dansat, iar cu cântatul live mai slăbuţ)...dar nu prea i-a ieşit. Într-o scurtă pauză, regina muzicii pop declară „ Am aflat din presă că există multe cazuri de discriminare a ţiganilor în Europa de Est şi acest lucru mă întristează foarte tare, în special pentru că noi credem în toleranţă - ţigani, homosexuali, oameni care sunt diferiţi. Toţi trebuie trataţi la fel, nu uitaţi asta!” Mulţi dintre cei 60.000 de români care au venit la concert s-au arătat indignaţi de mesajul transmis de Madonna, apelând la ceea ce ştiu românii cel mai bine, să huiduie, fapt ce a iritat-o foarte tare pe divă exclamând la microfon „ God damnit!”.Curajul Madonnei de a face acest apel, încurajând egalarea în drepturi a ţiganilor, a făcut în aşa fel încât să li se urce la cap celor care fac parte din această categorie. Şi cum treaba nu era termintă, regele ţiganilor s-a gândit să îi facă divei o diplomă din aur de nu ştiu câte karate, drept mulţumire că s-a pomenit şi de ei într-un context mai plăcut. Coooomeeee ooooon!!!!!!!!!!!! De ce să fie egalitate între toţi? De ce să le oferim această şansă ţiganilor? Ce au făcut ei bine pentru poporul român ca să îi acceptăm să facă parte din lumea celor normali? Faptul că nu au ştiut să se socializeze, să se facă plăcuţi, acceptaţi, i-a ajutat să se autodistrugă. Nu mi se pare normal, ca cei care mă abordează pe stradă să le dau un ban, sau ţigări, unii care apelează chiar la violenţă fizică sau verbală dacă nu le dau ce vor, cei care ne fură, cei care ne fac ţara de râs prin alte ţări, să fie socotiţi în mod egal cu mine şi să fie trataţi ca totţi ceilalţi. Am ajuns să fim recunoscuţi peste hotare drept un popor de ţigani. Am ajuns să nu mai fim trataţi onorabil pentru faptul că suntem români. Am ajuns să fim diferenţiaţi, izolaţi de alte popoare pentru faptul că locuim în această ţară, care după părerea mea, a ajuns într-un punct penibil. Mi s-a întâmplat chiar mie în Grecia, într-o vacanţă petrecută acolo timp de o săptămână, să fiu privită altfel de către ceilalţi atunci când vorbeam româneşte. Nu mi se pare normal să te duci într-o ţară străină şi să doreşti să faci o croazieră pe mare cu un vapor luxos, să ai condiţiile necesare, să vrei să te simţi bine şi să ţi se trântească în faţă „ România? Aaaa nuu ne pare rău, nu se poate , au mai fost şi alţi români şi comportamentul lor lasă de dorit.Dacă doriţi, putem să vă oferim altceva.” Si acel „altceva” era chiar pe meritul nostru , un vaporaş destul de ok, dar cei de pe el nu ne ofereau acelaşi lucru de care ne puteam bucura pe ceva mult mai bun. Dar ce să facem, suntem români şi drept dovadă suntem trataţi pe meritul nostru. Iar după părerea mea, ceea ce a încercat să facă Madonna, prin apelul făcut, nu s-a ales decât cu nişte huiduieli, nişte foşti fani ( asta în cazul în care unii dintre ei s-au lăsat influenţaţi de ceea ce a încercat ea să le spună ) şi probabil a rămas cu un gust amar în ceea ce îi priveşte pe români. Un lucru e bun, şi acela este că totuşi cei prezenţi acolo au demonstrat că sunt cunoscători de limba engleză pentru că au înţeles mesajul Madonnei . Acum nu e un lucru cert. Sunt trei variante: prima, ceea ce i-a indignat cel mai mult pe cei prezenţi a fost dansul gypsy în niciun caz ceea ce a încercat ea să spună ( asta în cazul în care stăteau şi se benoclau. Întrebând în stânga şi în dreapta pe motiv „ scuza-ma , ce spune?nu prea înţeleg că e sonoritatea cam proastă” ), a doua variantă, a fost de ajuns să fie ascultat mesajul şi să înţeleagă câţiva şi să înceapă acei câţiva să huiduie şi apoi să fie susţinuţi şi de restul, iar cea din urmă chiar ştiau engleză cei prezenţi acolo :)))...Adică nu ştiu, după părerea mea, cred că e măcar puţin obligatoriu să ştii engleză în moment ce esti fan al unui artist internaţional :))).Dar mă rog, acum dacă sunt eu rasistă în ceea ce îi priveste pe ţigani, acum nu trebuie să fiu răutăcioasă ţi să îi bag pe toti în aceeaşi oală. Mai există şi oameni ok, oameni normali în această ţară...( şi o spun cu o oarecare modestie că mă aflu şi eu printre ei :)))) ...). Oh Madonna!!! Era de ajuns să duci la bun sfârţit show-ul pe care ai încercat să-l faci , decât să spui o frază negândită ( zic eu ) şi să ajungi să fii huiduită. Take it easy! :>

Un comentariu:

Anonim spunea...

Nu ama vut rabadare sa citesct tot articolul dar in mare parte cred ca stiu despre ce este vorba. De ce noi romanii suntem rasisti, de ce facem discriminari in ceea ce priveste tiganii din romania? Pai personal nu am fost rasist, dar cand stai sa deschizi ochii si sa vezi ceea ce se intampla cu adevarat in aceasta tarisoara numita Romania ai sa observi de marea majoritate a populatiei este rasista. Cum am zis si in comentariul anterior, am sa ma rezum la niste lucruri simple si cunoscute de toata lumea si asa cum a zis si Christina cand a scris aici. In primul rand cum suntem noi vazuti in afara tarii din cauza acestor persoane pentru ca fac tot posibilul pentru a incalca legea. De ce credeti in marea majoritate a tarilor europene suntem priviti cu ura, sa va zic eu, din cauza acestor specimene. De ce Marea Britanie a vrut sa inchida libera trecere pentru romani? Tot din cauza lor. Am ajuns la un nivel de piara datorita colocuitorilor nostri "mult iubiti". De fel nu sunt comunist si nu am fost niciodata adeptul acestui regim, dar de multe ori ma intreb "Oare de ce nu i-a exterminat Antonescu pe toti cand a avut ocazia?". Recunosc ca am intalnit si tigani de treaba care nu creeau nici un fel de probleme "mediului inconjurator" (adica noi romanii), dar aceste persoane sunt infime fata de marea de tigani care ne acapareaza. Un alt exemplu la fel de plauzibil este viata de zi cu zi, am ajuns sa ii facem cunoscuti si sa ii bagam prea mult in seama, am ajuns sa luam in gluma prostia si sa o facem subiect de televiziune prin telenovelele noastre mult iubite "Inima de tigan" si toate care mai sunt. Din punctul meu de vedere noi ca stat incurajam acest lucru, atat prostia cat si rromii. Este alarmant faptul ca in 20 de ani, noi vom fi minoritari in aceasta tara, deoarece conform unui studiu noi romanii facem 2 copii in medie iar ei fac 8-9-10. Cred ca este destul de grava situatia in care am ajuns si nu cred ca niciunul dintre noi nu ar vrea sa vada cum va arata tara cand vor ajunge la conducere "acesti oameni"
ROMANIA TREZESTE-TE !!!